Net de Model 3 aan het grote publiek gepresenteerd en de Model S strak getrokken. Al laat Tesla ook de Model X niet ongemoeid, daar verdwijnt de instap-70D-motorisatie om plaats te maken voor de 75D, met een batterij van 75 kWh.
In Amerika zijn er al enkele gelukkige klanten van de Model X, bij ons is het nog wel even wachten. Toch voert Tesla al een verandering door op de SUV met eigenzinnige stoeltjes. De - instap - 70D verdwijnt namelijk van het toneel en wordt vervangen door een 75D. Niet enkel de badge achterop verandert daardoor, want - zoals de naam aangeeft - daardoor wordt de 70 kWh batterij vervangen door eentje van 75 kWh. Dat zou moeten zorgen voor een verschil van 27 kilometer in range (totaal van 381 km).
Prestaties blijven gelijk, met een sprint naar de honderd van net iets meer dan 6 seconden en een topsnelheid van 209 km/u. In Amerika stijgt de prijs tussen 70D en 75D alvast met 3.000 dollar (2.600 euro). Belgische prijzen zijn nog niet bekend.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 18 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden