Begin dit jaar ging de GT-R aan de facelift, nu profiteert ook de GT-R Nismo van de nieuwigheden. Belangrijkste verandering? Een motorkap die niet meer vervormt bij hoge snelheden. Om maar te zeggen hoe een detaildenkers de Japanners zijn...
Laat Duitsers een sportwagen ontwikkelen en alles ziet er uit of het kost een miljoen. Laat Japanners een sportwagen ontwikkelen en de aandacht naar technische details is buitensporig. Geloof ons niet, neem de facelift van de GT-R Nismo als leidraad. Zo vond Nissan de 600 pk en 625 Nm sterke V6 heus nog sterk genoeg. Minder sterk bleek wel de motorkap te zijn.
Die kon bij hoge snelheden vervormen waardoor de luchtstroom niet meer optimaal was. Waardoor buiten de nieuwe snoet met grotere luchthappers en V-grille-design de versterkte motorkap de grootste visuele nieuwigheid is.
Technisch neemt de Nismo de stijvere carrosserie over van de reguliere GT-R waardoor ook de ophanging onder handen kon worden genomen. Het resultaat is een twee percent snellere tijd op de slalomtest bij Nissan. Hadden we al gezegd dat Japanners buitensporig zijn in het zoeken naar mechanische details? Tenslotte werd ook nog het interieur opgefrist met een knapper infotainmentsysteem.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 19 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden