Officieel: Alfa Romeo Giulia Veloce 2016

alfa-romeo-giulia-veloce-2016-05

Voor wie de standaard Giulia te braaf is maar de Q versie onhaalbaar heeft Alfa Romeo de Veloce-badge opnieuw van onder het stof gehaald.

Met het autosalon van Parijs in aantocht stellen steeds meer automerken hun nieuwtjes voor.

Alfa Romeo doet dat met deze Giulia Veloce, een tussenvariant die beschikbaar zal zijn met een 2.0 benzinemotor met 290 pk en 400 Nm of een 2.2 liter dieselblok met 210 pk en 470 Nm. Beide blokken worden gekoppeld aan een achttraps automaat en vierwielaandrijving. De 2.2 krijgt de primeur het eerste dieselblok te zijn dat door Alfa zelf volledig uit aluminium werd vervaardigd.

Visueel krijgt de Giulia Veloce nieuwe bumpers, nieuwe 19 inch velgen en de Blue Misano lakkleur. Binnenin valt het sportievere zitmeubilair op, net als het stuur en extra gebruik van aluminium.

Laatst gepubliceerd

Reacties (14)

Plaats een reactie
Ron4u 18:54
afbeelding van Ron4u

Mooi dat alfa weer leeft maar deze giulia heeft (helaas) een te groot bemewe 3 gehalte

Techno Patat 20:47
afbeelding van Techno Patat

Ik snap eerlijk waar niet waar dat verwijt vandaan komt! Het gaat nog rond, je bent zeker niet alleen! Maar niet elke Alfa moet zo een uniek design hebben toch? De 156 was nu ook niet revolutionair en verkocht als een gek! Dat is wat telt in de eerste plaats :-)!

Er zijn al meerdere artikels gewijd over dat auto's hun design's die niet meer als vroeger zijn, maar automakers moeten nu eenmaal aan zoveel regels voldoen wereldwijd dat ze amper nog wettelijke uitspattingen kunnen doen, er zijn zoveel modellen dat je op den duur geen uniek design meer kan hebben voor elke auto dat je hebt en de markt is gewoon heel erg competitief en veeleisend geworden ook :-)!

En afgezien van dat, ik vind het wel een zalig design dat duidelijk Alfa is, heel herkenbaar tussen alle grijze en zwarte leasewagens dat we overal zien! Mooi vloeiende lijnen, sportief en stijlvol genoeg... Mooi in lijn met de vloeiende Guiletta lijnen maar toch herkenbaar als de Guilia :-)!

Techno Patat 20:52
afbeelding van Techno Patat

Net iets te weinig eigenlijk! Is in hetzelfde vak actief als de C43 AMG, S4, 335i en in zekere mate de V60 Polestar ook. En die hebben toch allemaal 350pk (en afgezien van de 335i ook allemaal 4x4!)

Dan is deze met 290 pk of 210 pk toch net een tekortkomer... valt dus eigenlijk meer onder de Skoda Octavia RS (tdi) of de Seat Leon st280. Maar gezien de prijszetting van de QV (even duur als de amg, rs4 of M3) denk ik dat deze qua prijs toch een stuk boven de Skoda/seat zal vallen zonder veel sneller te zijn :(!

Audi22 21:16
afbeelding van Audi22

@technopatat ik denk een heel stuk scherper, met alle respect een skoda octavia RS is een GT het is echt geen bochtenpakker, verre van zelfs. De seat leon heeft me enorm verrast, ziet er totaal niet snel uit maar echt een supergoede voortrein die enorm koersvast is. Nu de alfa is rwd en denk dat je kwa lol meer zoiet gaat krijgen als de toyota gt86, niet perse de snelste maar wel speels driftend de bocht door.

Techno Patat 22:38
afbeelding van Techno Patat

Maar deze is AWD :-)! Niet zo speels dus, eerder categorie S4/C43 AMG en Polestar V60 dus. Zowel qua (de vermoeddelijke) prijs als qua positionering (een mediosnelle sedan in dat segment)

Maar als ik evenveel geld moet uitgeven en ik kan kiezen tussen een 3.0 met leuke soundtrack en 350 pk of een 2.0 met 290 pk en een hopelijk leuke soundtrack heb ik snel gekozen. Ik heb geen klein piemelke te compenseren ofso, maar ik wil wel het meeste waar voor m'n geld :D!

Audi22 07:02
afbeelding van Audi22

Dju volledig gelijk!!:-D. Ik denk eerder dat je polestar kunt schrappen basis is voorwiel, ik vermoed dat deze dan heel fel naar jaguar toegaat. Alleen indien nodig de voorwielen erbij komen dus minder speels dan de rwd maar toch speelser "minder" klinisch dan de normaal 4*4. Ingeval in nederland rond de 50 000euro dus het zou nog kunnen meevallen kwa prijs hopelijk.

Techno Patat 11:01
afbeelding van Techno Patat

Aaaahja, die XE s had ik niet meer aan gedacht! Straf van je, en je zou wel eens helemaal gelijk kunnen hebben :-)!

Nederlandse prijzen hebben ook meer te maken met uitstoot dan met de auto zelf, maar je hebt gelijk dat 50.000 wel meevalt :O! Dat is een serieus pakje minder dan al mijn genoemde concurrenten... Deze komt meer en mee in mijn bereikbaar vaarwater denk ik zo, nu nog een stationwagon en de 159 zou wel eens vervangen kunnen worden :-)!

Audi22 17:18
afbeelding van Audi22

Daar dient een forum voor om elkaar te helpen:-D. Vandaag nog de XE live gezien in sportuitvoering kleur rood, niet mijn kleur maar dik spul. Nu deze komt zeker ook op mijn shortlist als opvolger nu moest het die niet worden en jij die wel koopt, wil ik zeker foto's zien:-D.

Techno Patat 18:59
afbeelding van Techno Patat

Goeje smaak zou ik zeggen! Ik heb in de XE gezeten op het Salon en hoewel ik 'em heeeeeel knap vind: ik heb een bakkerij. En naar klanten toe kunnen we het niet maken van 2j bezig te zijn en al een 'jaguar' te kopen... een AMG is voor velen 'maar' een Mercedes, een Alfa is 'maar' een Alfa, maar een Jaguar is zeker voor de ouderen toch nog altijd een Jag hé :'(! Plus dat ik 'em langsbinnen krap vond, kleiner dan de Alfa, C-klasse en andere concullega's :-)!

De opvolger zal zeker leuk genoeg zijn dat hij kans maakt op autofans-vrijdag :-)! Daar zorg ik wel voor zie :D!

Maar het is pas voor volgende zomer hoor. Eerst de badkamer verbouwen en nog een beetje sparen ;-)!

Audi22 20:52
afbeelding van Audi22

Allereerst alle respect, een eigen zaak is niet niks zeker niet in deze tijd, lk heb bv alleen een nieuwbouw loft gekocht omdat ik niet afhankelijk wil zijn van anderen en kan alleen maar beamen alles is serieus duur tegewoordig vaak zelfs tegen het belachelijke aan. Ingeval succes nog met uw bakkerij!! De naam
Jag heeft inderdaad iets stijlvols en klopt nu ik zeg eerlijk ik heb momenteel een audi a1 en als een auto krap is van binnen is het die wel dus kben dat "geborgen" gevoel gewoon. Nu meestal zit ik alleen of met 2 in de wagen dus groot is niet nodig maar de a1 is een 2.0tdi geshipt (190pk 420nm) dus als ik voor groter zou opteren wil ik zeker niet achteruitgaan kwa vermogen. Zeker omwille van het feit dat ik veel binnendoor rijd en om voorbij te steken heb je tegewoordig redelijk wat power nodig, zeker omdat de meeste auto's geen vermogen meer hebben en daarom niet meer voorbij durven waardoor je ook al mag het "wettelijk" niet vaker meerdere voorbij moet. Daarom ook kwa grip lijkt me een 4*4 een prima alternatief. Mijn a1 (s-line) is een gt zeker geen echte bochtenpakker te zwaar in de neus en zeker bij nat durft die met het koppel weleens opzij te gaan. Daarom met nog meer koppel opteer ikzelf zeker met dat natte weer in belgie voor een 4*4.

Techno Patat 21:06
afbeelding van Techno Patat

Ik heb een vrij snelle 4x4, nu al 5j bijna :-)! (Autofans vrijdag de Alfa 159, zoek maar eens ;-)! )! Geef je groot gelijk, ik heb helaas wel de ruimte nodig voor de zaak dus een stationwagon en wil nu iets speels. Ik ben al godganse dagen verstandig als ik werk in m'n bakkerij, in m'n auto wil ik me kunnen uitleven, kunnen het klein kind uithangen, me kunnen amuseren!

In de Alfa 159 lukt dat zéker, maar die auto z'n grenzen liggen zoooo ver dat het soms aan het gevaarlijke grenst! Daar waar m'n volgende liefst een rwd moet zijn zodat ik me aan 10 per uur op een parkingetje kan uitleven ipv aan 110 op een oprit van de snelweg :D!

Audi22 18:19
afbeelding van Audi22

Ga ik zeker opzoeken, ik ben benieuwd:-)!! Ik blijf erbij ik weet dat klein gedrongen niks voor u is maar maak eens een testrit met de subaru brz of toyota gt86, niet het meeste vermogen, maar kwa speelsheid denk ik niet dat er tegewoordig zeker voor dat geld in de buurt komt!!

Techno Patat 19:48
afbeelding van Techno Patat

Kweet het. Maar ik moet minstens 5 broodmanden meekunnen nemen in de koffer. En dat lukt niet in die gt86 :D. Een andere optie was het grote zwak van mij: focus RS icm een klein camionetteke voor de vriendin en de zaak :-)! Maar dat zag zij ECHT NIET zitten :(!

Dus wordt het hoogstwaarschijnlijk de komende maanden een guiletta voor de vriendin en een C63 AMG T Model Edition 507 importeren uit Duitsland en ombouwen naar lichte vracht. Want zolang er geen kindjes zijn en de lichte vracht regeling nog bestaat is de kans er dat ik het kan betalen. Als ik al die belastingen die bij een AMG horen moet betalen wordt het al wat nipter/duurder voor de kilometers dat ik maar doe...
Maar zoals gezegd, nog eventjes heel flink sparen ;-)!

Glenn 21:16
afbeelding van Glenn

Buiten het feit dat de alfa 4 deuren en achterwielaandrijving heeft zie ik het bmw gehalte niet. Beiden hebben een totaal ander design. En nu de alfa (blijkbaar) volledig de sportieve kaart trekt en bmw meer richting comfort opschuift is er toch een duidelijk verschil. 290 pk lijken me wel te volstaan voor een niet circuitwagen of het moest zijn dat je aan de toog niet de meeste peekaa's bij hebt ;-)
Enkel jammer dat het uit een 4-cil wordt gepeuterd. Het oor wil ook wat.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws