NanoFlowCell Quant 48V rolt +1.000 km op elektrokracht

quant_48volt_2017_01

Al een jaartje of drie is NanoFlowCell, het kleine bedrijfje uit Liechtenstein, een vaste klant op het autosalon van Genève. Met steeds een evolutie op haar revolutionaire elektrische wagen Quant. Die schopt het tegenwoordig tot meer dan 1.000 kilometer met z'n volle Flow Batteries in de Quant 48Volt.

In z'n derde levensfase, de Quant en voor die derde incarnatie krijgt de sedan het 48V-suffix. Waarmee meteen de grote nieuwigheid boven water komt. Want de grote vernieuwing is dat de sedan genoeg heeft aan een spanning van amper 48 volt om rond te rollen. Ter vergelijking; een BMW i3 pompt nog 360 volt rond. Wat daar het speciale aan is - buiten de technische aard van het concept -, is dat de veiligheid nooit in gedrang komt, zelfs niet na een ongeval.

Bijkomstig kunnen alle componenten (zoals de elektromotoren) eenvoudiger worden gemaakt omdat ze minder stroom moeten aankunnen. Het resultaat? Een range van meer dan 1.000 kilometer volgens het bedrijf. Niet gekoppeld aan een pk'tje of twintig. Want deze luxesedan beschikt over meer dan 600 pk en sprint naar de honderd in amper 2,4 seconden.

quant_48volt_2017

Meer lezen over dit interessant concept? Dat kan je HIER.

Laatst gepubliceerd

Reacties (6)

Plaats een reactie
suskewiet 16:06
afbeelding van suskewiet

Ik vind het een prachtige oplossing, 2 verschillend geladen oplossingen die via een membraan stroom leveren, groot bereik en snel tanken, maar heel benieuwd om te leren hoe een dergelijk 'membraan' dergelijke stroom zou kunnen leveren :
1000 pk is 736kW
1 Watt = 1 volt bij 1 Ampere stroom
om 736.000 VA te leveen bij een spanning van 48V
zou er 15333 Ampere moeten geleverd worden ??

suskewiet 17:47
afbeelding van suskewiet

juist, heb mislezen het zijn 1000 km.
.. 600pk is 441kW
bij 48V is 9200A
stel 4 motoren : 2300A per motor
Zowiezo moet je ergens van dat membraan dus een kabel hebben, of er nu een supercap gebruikt wordt of niet... maar dat zal lukken zeker ?
Vind het in ieder geval de mooiste oplossing die nu voorhanden is. Kan je tanks in je tuin plaatsen en zelf opladen met zonnepanelen

Jos D. 18:28
afbeelding van Jos D.

Allemaal goed en wel maar heeft er al iemand dat ding zien rijden ? Laat staan een degelijke rijtest.

capaincool 23:21
afbeelding van capaincool

Gaat deze nu niet enorm traag opladen? Met een maximale aanleg spanning van 48 V, dat is 5 keer lager dan het geene dat er uit een stopcontact komt. Zeker hier in Europa, ze compenseren onze lage stroom sterkte met een hoge spanning.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws