Nissan vult het gat op tussen de reguliere GT-R en de compleet van de pot gerukte Nismo-uitvoering. Die opvulling heet Track Edition en neemt componenten van de Nismo over voor een zachter prijsje.
De GT-R is zo'n automobiel waarbij je zelfs bij de instapversie niet het gevoel hebt een kat in een zak te kopen. Echter leven we nu eenmaal in een maatschappij waarin het altijd 'meer en beter' moet. Waardoor Nissan ook bij het faceliftmodel op de proppen komt met een Track Edition. Een soort van mishmash tussen reguliere GT-R en Nismo-uitvoering.
Aan de éne kant heb je de krachtbron die standaard blijft - niet dat je iets tekort komt met een 570 pk sterke 3.8 V6 -, aan de andere kant mechaniek van de opperbaas. Zo tekenen speciaal voor Nismo ontwikkelde dempers van Bilstein present met drie standen en onderdelen die de carrosseriestijfheid op het niveau van de Nismo brengen. Verder vallen er nog 20-duims aluminium velgen te rapen, straffere sportstoelen van Recaro en een koolstofvezel achterspoiler.
Wat het moet kosten? 114.900 euro. De prijs van een Porsche Carrera S zeg maar. Waardoor 'ie wel even 15.000 euro duurder is dan een standaard GT-R. Anderzijds, de Nismo kost meteen 184.900 euro.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 13 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden