Honderd dagen de tijd kreeg nieuwe CEO van Opel, Michael Lohscheller, om een winstgevend plan voor Opel in elkaar te boksen na de overname door PSA. In dat plan lijkt geen plaats voor een nieuwe SUV boven de Grandland X.
In 2015 kondigde de toen nog aan roer staande Karl-Thomas Neumann met grote trom aan dat Opel tegen 2020 maar liefst 29 nieuwe wagens ging lanceren. Met helemaal bovenaan een potige SUV die naast de Insignia mocht staan. Twee jaar later ziet het landschap van Opel er echter helemaal anders uit, met dank aan de overname van PSA. Neumann mocht namelijk vertrekken en in de plaats kwam Michael Lohscheller te staan. Die kreeg 100 dagen om een winstgevend plan te bedenken voor Opel. Een potige SUV, dat klinkt niet meteen als een serieus winstmodel.
Het lijkt er dan ook op dat dit nieuw vlaggenschip van Opel de koelkast in mag. Grootste probleem zal waarschijnlijk de ontwikkelingskost zijn. Zo zou 'ie origineel op een aangepast onderstel van de Insignia komen te staan (= kost). De Ford Edge en consorten moeten dus niet meteen gezelschap van Opel verwachten. Klein waterkansje nog? PSA heeft uiteraard het EMP2-platform van de DS 7 en Peugeot 5008 in de rekken.
Renders door Kleber Silva
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden