Niet om te zien of 'ie nu al dood is, wel om de bijna tien jaar oude sportwagen weer wat frisser voor de dag te laten komen. Al mocht het niet al te veel kosten.
Moeten we Nissan een applausje geven dat het als één van de enige Japanse constructeurs nog echt sportwagens bouwt. Dan moeten we ook toegeven dat die sportwagens al wat jaren op de teller hebben staan. Een decennia in het geval van de GT-R en dik 8 jaar voor de 370Z. De GT-R die kreeg vorig jaar een grondige update, zijn kleiner broertje moet het doen met kleinere updates die jaar na jaar worden uitgevoerd. 2017, dat is niet anders.
Zo krijgt de 370Z voortaan standaard de verduisterde lichten rondom van de Nismo-uitvoering, zwarte deurhendels en een stuk zwarte plastiek op de achterbumper tussen de uitlaten. Nieuwe 19-duims velgen en een rode kleur moet het geheel afmaken. Povertjes? Wel, er is nog een lichtpuntje aan de weg richting de hemel die de 370Z aan het afleggen is.
Zo heeft Nissan besloten de manuele zesbak die de 3.7-liter V6 bedient uit te rusten met een opgewaardeerde koppeling van Exedy. Die moet de koppeling minder zwaar maken en het makkelijker maken voor de chauffeur om terug te schakelen. Detailwerk dus.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 22 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden