Opel bouwt een nieuwe dieselmotor in de Insignia. De tweeliter krijgt een vermogen dat het hoogste is in de dieselgeschiedenis van Opel
De bestaande 2.0 dieselmotor wordt verder geupgrade en krijgt een nieuwe versie die zomaar even 210 pk vrijgeeft. Het koppel van 480 Nm komt al vrij bij 1.500 rpm. Je kan hem alleen verkrijgen met vierwielaandrijving en achttrapsautomaat.
Opel zegt dat de gebruiker volgens de NEDC-cyclus 6,9 l/100 km kan halen als gemiddeld verbruik voor deze diesel. Met de nieuwe WLTP-cyclus die vanaf begin deze maand in voege ging, wordt dat 7,5 tot 8 liter per 100 km. Het verbruik voor de Sports Tourer ligt iets hoger. De Insignia met 2.0 CDTi BiTurbo haalt een top van 233 km/u en rijdt in 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u.
turboturbo
Opel maakt voor het bekomen van dit vermogen gebruik van een dubbele turbo op de motor. Ook bij de vorige generatie Insignia was die er al, al reikte het vermogen toen tot 195 pk en 400 Nm. Dat blok vond later ook zijn weg naar de Astra, Zafira Tourer en Cascada.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 21 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden