Range Rover Sport krijgt Plug-in hybride en nieuwe SVR

rangeroversport-2017_6

Dat weten ze nu nog, toen we in Mechelen de oprit naar de E19 namen en de kleppen van het uitlaatsysteem van onze SVR-testwagen volledig openzetten. Die SVR krijgt nu nog wat extra bij de facelift van de RR Sport.

Belangrijker nieuws dan die SVR-update is de plug-in hybride versie die volgens Land Rovers nieuwe naamgeving P400e zal gaan heten. Maar toch, de SVR krijgt er nog eens 25 pk bij, bovenop de toch al dikke 550 pk. De 680 Nm stijgen naar 700 Nm, net als in de XJR.

Maar goed, terug naar die plug-in hybride. Die wordt opgebouwd uit een 2.0 viercilinder met 300 pk en een elektromotor van 116 pk. Gecombineerd kom je bij 404 pk en 640 Nm. De topsnelheid is bereikt bij 220 km/u, een 0-100 sprintje moet je kunnen doen in 6,3 seconden. Volledig elektrisch rij je 51 kilometer ver met je 13,1 kWh grote batterijpack in de koffer. Gecombineerd verbruikt zo'n Range Rover Sport P400e 2,32 l/100 km.

Land Rover maakt van de gelegenheid gebruik om het Range Rover Sport gezicht wat op te frissen. Zo krijgt hij nieuwe LED-koplampen en een nieuwe grille, waarachter de laadaansluiting schuilt bij de P400e. Ook bumpers werden bijgetekend.

Binnenin is er een nieuw Touch Pro Duo infotainmentsysteem met twee 10 inch metende schermen zoals in de Velar.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws