Tijdens onze test met de Seat Arona en Volkswagen T-Roc werd het al duidelijk. We zien door het bos de bomen niet meer in het crossover-aanbod van VAG. En nu gooien ze er nog een Chinese versie van de Karoq bij.
Waarom dat nog verwarrender is? Die Chinese variant is wat langer dan de Europese Karoq, waardoor je kan zeggen dat hij in een ander segment speelt.
Vijf centimeter is hij langer, en dat maakt voor de Chinezen een wereld van verschil. Want een grotere auto heeft in China nog altijd wat meer status. De wielbasis van de wagen groeide ook tot 2,69 meter, de volle één centimeter meer dan de Volkswagen Tiguan in Europa. Volg je nog?
Onder de kap is het dan weer allemaal bekend. Een 1.2 TSI met 115 pk en een 1.4 TSI met 150 zorgen voor de aandrijving. Blokken die bij ons evenwel al modernere opvolgers hebben, het blijft China. Over de TSI 280 op de foto's is er voorlopig geen nieuws.
Uiterlijk verschilt hij dan weer lichtjes van zijn Europese broer. De Chinese Karoq krijgt meer chroom mee, net als een extra badge op de wielkassen vooraan.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden