Op het autosalon van Genève zal Honda de vierder generatie van de CR-V voorstellen. Je zag 'm al eerder, maar dat was niet de Europese versie.
Zevenzitters zijn hip in SUV-land, bij Volkswagen en Skoda bouwen ze deze lustig en ook in het premiumsegment zitten er een paar zevenpersoonsvervoerders. Ook deze CR-V komt als zevenzitter beschikbaar en daarvoor moest hij ietsje groeien.
naar hybrideland
Voor het eerst geeft Honda de CR-V een hybride motorisatie mee in onze contreien. De 2.0 i-VTEC wordt gekoppeld aan maar liefst twee elektromotoren, gecombineerd met een CVT-versnellingsbak. Verder is er de 1.5 Turbo met 190 pk die je kan kennen uit de Civic. Die krijgt een manuele zesbak of eveneens een CVT.
Honda hertekende de CR-V ook volledig al lag de nadruk op de achterzijde. Die komt er compleet anders uit te zien dan voorheen, al zitten de lichtunits nog steeds rond het achterraam. Vooraan wordt een Active Shutter Grille gemonteerd, wat de luchtweerstand ten goede komt bij het rijden.
Binnenin wordt het interieur ook compleet vernieuwd, met als blikvangers de twee nieuwe 7-inch schermen.
De CR-V staat vanaf dit najaar bij de dealers, op de hybride is het nog wachten tot begin volgend jaar.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 14 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden