Na twee jaar krijgt de Chiron er een sportieve versie bij. Neen, hij krijgt niet meer vermogen, 1.500 pk blijkt zelfs voor Bugatti meer dan genoeg.
De "Sport" moet het vooral in de bochten beter gaan doen. Zo is hij 10% stijver dan een gewone Chiron en krijgt hij Dynamic Torque Vectoring. Dat laatste wil zeggen dat de kracht naar elk wiel apart verdeeld kan worden. Verder is is 18 kilogram lichter door het gebruik van nog meer carbon, zelfs de ruitenwissers zijn van carbon tegenwoordig. Bugatti zal waarschijnlijk de duurste productiewagen op de beurs hebben dit jaar, voor de Chiron Sport vragen ze zo maar even 2,97 miljoen euro.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 8 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 2 dagen geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden