Letterlijk klaar. Want na 25 geproduceerde exemplaren is het tijd om de focus van het Zweedse merk op de Regera te plaatsen.
Lopen de productie-eenheden van gerief zoals Ferrari en Lamborghini in de duizenden per jaar, dan kan je bij Koenigsegg oprecht zeggen dat het exclusief gerief in elkaar schroeft. In 2015 kregen we voor het eerst de Agera RS te zien, nu drie jaar later stopt de productie na amper 25 gebouwde stuks. Niet omdat het Zweedse merk de wagens niet aan de straatstenen kwijt geraakt, wel omdat het merk blijft vasthouden aan die exclusiviteit.
25 stuks dus, al bouwde Koenigsegg stiekem 26 exemplaren. Vorig jaar reed een testrijder van het merk namelijk ééntje het decor in tijdens de laatste test voor 'ie kon afgeleverd worden aan een Amerikaanse klant. Die krijgt nu het allerlaatste - en tevens nieuwe - exemplaar. Koenigsegg zal de gecrashte Agera RS oplappen en blijven gebruiken als test/ demowagen. Waardoor er dus eigenlijk 26 Agera RS'en op onze aardbol bestaan, met 1.177 pk aan V8-kracht.
Op naar Regera
Dat laatste exemplaar rolde dus gisteren (4 april 2018) van de 'band' en daarmee komt stilaan ook een einde aan de gehele Agera-productie. Enkele klanten vroegen nog een unieke one-off, daarna is het al Regera dat de klok slaat. Wederom een hypercar maar dan wel eentje met een plug-inaandrijving die goed is voor 1.500 pk en 2.000 Nm koppel.
80 exemplaren zal het Zweedse merk hiervan bouwen en - je had het niet kunnen raden - elk exemplaar heeft al een eigenaar gevonden.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden