Net geen twee jaar lang kon je een Range Rover Sport bestellen met een viercilinder diesel aan boord. Die knaap mag nu opkrassen waardoor zes- en achtcilinder diesels weer de plak mogen zwaaien. WLTP, iemand?
Het zou bijna een verzamelobject kunnen worden, een Range Sport van de huidige generatie met viercilinder. Het moet zelfs gezegd; de tweeliter met 240 pk en 500 Nm was een onverwachtse aardige metgezel voor de lijvige SUV. Met de komst van de WLTP is het echter over en out voor de Range Rover Sport SD4. Want iedereen weet dat in realiteit zo'n Range beter af is met een lome zescilinder.
Om de leegte op te vullen, lanceert Land Rover meteen haar gekende SDV6 in een nieuwe vermogensversie. Met 249 pk en 600 Nm is 'ie daardoor een stukje potenter dan de viercilinder. Al kan je de zescilinder in ons Belgenland ook krijgen met 211 pk, 258 pk en 306 pk. Vind je daar dus je goesting niet... dan moet je maar de 339 pk sterke V8-diesel op de kop tikken. Of de 575 pk sterke SVR natuurlijk.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 22 uur geleden