Al zal je van die vermogensdowngrade niet al te veel merken, belooft Peugeot ons.
Voorheen kreeg je in de Peugeot 308 GTi 270 pk uit zijn 1.6-liter THP turbomotor. Tijden veranderen en euro-emissienormen ook, waardoor de Peugeot het nu moet doen met maar 263 pk. Al bij al valt de schade dus wel mee en al zeker als je weet dat het koppel van 330 Nm naar 340 Nm stijgt. Je moet wel net wat langer wachten op het maximum koppel, vroeger was dat er bij 1.900 toeren, nu pas rond de 2.100 toeren.
Even snel
Op gebied van prestatie boet de 308 GTi niets in aangezien 100 km/u na 6 seconden reeds tevoorschijn komt. De pret is zoals weleer uit bij 250 km/u. Je kan nog steeds schakelen via de handgeschakelde zesbak terwijl het verbruik rond 7,5l/100km moet liggen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden