Citroën is klaar met haar allereerste plug-inhybride maar wil je eerst nog graag even op een conceptversie daarvan laten gapen. Al bevat die conceptrakker alle techniek al die de uiteindelijke productieversie van de C5 Aircross Hybrid zal krijgen.
Tegen 2025 zal Citroën van elk model een elektrische alternatief aan gaan bieden. De C5 Aircross mag die trein in gang zetten. Om dat extra te onderstrepen zal Citroën op het autosalon van Parijs de C5 Aircross SUV Hybrid Concept. Laat je echter niet van de waan brengen, buiten wat stoere stickers op de carrosserie is dit het uiteindelijke productiemodel. Citroën is zelfs zo vriendelijk om wat licht te werpen op de cijfers.
225 pk, dat zal het geheel van elektro- en verbrandingsmotor gaan opwekken. Welke verbrandingsmotor er juist zal gebruikt worden blijft nog even onder doek. Wel openbaar is de elektrische range: 50 kilometer. Samen met een CO2-uitstoot van onder de 49 g/km zou de C5 Aircross Hybrid daardoor ook na 2020 fiscaal interessant zijn voor zelfstandigen. Opladen moet er bij 32 amp dan weer opzitten na 2 uurtjes. Puur elektrisch kan je dan weer bollen tot snelheden van 130 km/u, daarna schakelt de verbrandingsmotor bij. Ideaal voor de Franse autostrade dus.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 18 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 21 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 1 dag geleden