In juni kregen we de nieuwe Audi A1 de eerste keer officieel voor onze kiezen. Daarna werd het een beetje stil. De foto's zagen er alvast veelbelovend uit, maar het blijven foto's van de topversie.
De kans dat je een knalgele 40 TFSI S-line met 18 inch velgen gaat tegenkomen in het straatbeeld is redelijk beperkt. Foto's van een basis 25 TFSI hebben we niet. We hebben wel al de eerste prijzen van de 30 TFSI, de voorlopige basismotorisering. Basis is misschien wat te weinig eer voor de 30 TFSI, die beschikt immers toch al over een 116 pk 1.0 turbo die hem in 9,5 (9,4 voor de automaat) seconden naar de 100 brengt. 21.229,99 euro zal je hiervoor moeten neertellen. En nee, dan heb je nog geen lichtmetaal.
Daarvoor zouden we naar de Advanced willen verwijzen, die is er vanaf 22.480 euro. Het baasje is uiteraard de S-line. De 30 TFSI S-line begint bij 23.730 euro. Buiten de optische S-opsmuk krijg je er ook de sportophanging bij. De automaat kost je 1900 euro extra. Later komt er nog een instapversie, de 95 pk sterke 25 TFSI. Ook de 150 pk sterke 35 TFSI(1.5 turbobenzine) en 200 pk sterke 40 TFSI(2.0 turbobenzine) maken binnenkort hun opwachting. CO2 cijfers zijn er natuurlijk ook, 108 g/km voor de basiswielen en 110-111 voor de 16 inch lichtmetalen velgen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 7 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 13 uur geleden