Mercedes mag dan wel een nieuwe generatie van de G hebben gelanceerd, voor de tuningshuizen verandert er in de praktijk weinig. Want ook van deze iteratie proberen tuners een compleet monster te maken. Tuners zoals Brabus, die de 700 Widestar klaar hebben. En die 700 staat heus niet voor het aantal cc...
Het voordeel natuurlijk van een gekend recept te herlanceren. Want in essentie gebruik de Mercedes-AMG G 63 een motorblok dat Brabus al van binnen en van buiten kent. Het was dus ook een eitje om de kracht op te pompen van 585 pk (850 Nm) naar 700 pk en 950 Nm koppel. Het strafste van al? Er komt geen stukje nieuwe mechaniek aan te pas, want Brabus tovert het cijfer puur ECU-matig uit de 4-liter grote V8 met twee turbo's.
Extra (foute) uiterlijke opsmuk - kijk maar eens naar die koelsleuf achter de achterste wielboog - moet het plaatje afmaken. Nu al een lieveling van de Monegasken, deze 700 Widestar, zonder twijfel. Het is dan ook niet toevallig dat Brabus haar creatie voor het eerst zal tonen tijdens de Monaco Yacht Show. Je publiek kennen heet zoiets.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 8 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 8 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden