De configurator van de - volgens onze redacteur Yves - meest Amerikanofiele BMW in jaren staat online. We gaan er ons eens mee amuseren.
De BMW X7, het nieuwste vlaggenschip der BMW SUV’s, kan je in de configurator terugvinden vanaf 88.800 euro. Voor die prijs krijg je de BMW X7 xDrive40i met een automatische versnellingsbak - Steptronic - en 340 pk waardoor hij in 6,1 seconden 100 km/u ziet verschijnen.
Laat dat net de motor zijn die wij bij Autofans zouden kiezen, want laten we eerlijk zijn: iedereen haat tegenwoordig diesels. Als diesel kan je voor een xDrive30d of M50d gaan. Doe ons toch maar die xDrive40i, al kiezen wij wel voor de Steptronic met schakelpaddles waardoor hij start bij 89.055 euro.
Samenstellen
Tijd voor de kleur waarbij je al snel € 1.260 kwijt bent voor een andere tint. We gaan voor het Cabonschwarz en dan worden we ook verplicht om het M Sportpakket (+€ 6.300) te nemen. Achja, die wouden we zonder twijfel op onze BMW X7. Voor die prijs staan er 21-duimers onder onze bolide, al vinden we die 22-duims bicolor velgen net wat beter staan op de BMW X7 (+€ 2.010). Binnenin kies je best het zwarte geperforeerd Vernasca leder waar je niet voor hoeft bij te leggen. Een gratis optie, BMW?
Momenteel zitten we op 98.370 euro en we starten met de opties te kiezen. Het Innovation Pack is een must met zijn laserlight, Parking Assistant Pack Plus - heel veel camera’s en sensoren + zelf inparkeren - en Driving Assistant Pack Professional - met onder andere adaptieve cruise controle met remfunctie en botswaarschuwing - voor 4.190 euro. Verder geef je ons ook maar het Winter Pack van 3.580 euro waardoor er een verwarmd stuur, voorste en achterste zetels. Ook niet vergeten dat er een verwarmde en gekoelde bekerhouder is.
Is dat alles? Ja, zo is onze ideale BMW X7 klaar. Toch hebben we lang getwijfeld over de M sportuitlaat voor 550 euro maar uiteindelijk leek ons dat net too much. De BMW X7 die wij dus willen komt op 104.420 euro. Klein geld voor zulk een kolos, niet? Wat zouden jullie doen? Configureren kan je 'm hier.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 42 min geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 3 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 6 uur geleden