Een Chinees autosalon aan de gang? Dan kan je er prat op gaan dat verschillende constructeurs het wat breder laten hangen. Of iets correcter: langer laten hangen. Want verlengde auto's, daar kicken ze op in China. Peugeot, die stellen er hun 508L voor. Met de L van lang, uiteraard.
Zoek je bij ons een langere 508, dan koop je uiteraard de stationwagenversie. In China willen ze echter geen grotere koffers, wel meer beenruimte achter. Waardoor verschillende automerken marktspecifieke producten lanceren waarbij er tussen voordeur en koffer een stukje bij komt. Neem nu deze 508L, die mag 5,5 centimeter toevoegen tussen zijn wielbasis. Waardoor het achteraan toch weer wat rianter zitten is.
Door de gegroeide omvang moet er natuurlijk ook een langere achterdeur in de 508. Waardoor die deur verplicht een raamomlijsting moet krijgen voor de structurele integriteit. Iets waar de reguliere 508 geen last van heeft, want de onze heeft deuren zonder omlijsting aan de ramen. Ook uniek aan de 508L is dat Peugeots i-Cockpit (lees: het infotainmentsysteem) gebruik maakt van een stukje software dat telefoon en technologiereus Huawei ontwikkelde. Waardoor de interface van het multimedialuik net iets anders is.
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 14 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 19 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 20 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 20 uur geleden