Rondetijden op de Nürburgring. Veel meerwaarde aan gebruik op de openbare weg heeft het niet, maar elke autofabrikant wil zich op dit legendarisch circuit bewijzen en titels mee naar huis nemen.
Mercedes-AMG heeft naar eigen zeggen het ronderecord van Alfa Romeo afgesnoept. De Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio zou ruim 2 seconden trager zijn dan de Mercedes-AMG GLC 63S. De super-SUV doet het rondje in 7 minuten en 49,3 seconden en dat is onder meer te danken aan zijn biturbo V8-motor die 510 paarden neerzet. Honderd zie je na 3,8 seconden op de teller verschijnen en de naald loopt door tot een elektronisch begrensde top van 250 km/u.
Snelle Alfa
De Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio was de vorige “koning van de berg” en produceert dezelfde kracht uit een V6'je. Verder zien ze 100 km/u gelijktijdig verschijnen, maar de Stelvio trekt door tot 283 km/u. Misschien een idee voor Alfa om een Stelvio Quadrifoglio “Competition”, “S” of “Plus” te produceren?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 8 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 11 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 14 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 14 uur geleden