Ford patenteert gordelverwarming

ford gordelverwarming

Ford heeft in de US of A een patent ingediend voor een systeem dat de gordel kan opwarmen. Na zetel-, stuur en armleuningverwarming de nieuwe hype voor koulijders?

Moet je wagen door een gebrek aan garageplaats de nacht buiten doorbrengen? Dan wordt je zelfs 's ochtends ook gestraft, door de koude stoelen, het ijskoude stuur en... euhm... een koude gordel? Ford vindt alvast dat een koude gordel een onaangename factor kan zijn in de auto, waardoor het merk een patent heeft ingediend voor gordelverwarming.

Inderdaad, via een draadje dat doorheen de gordel is geweven kan de gordel eenmaal vastgeklikt opgewarmd worden. Alleen hebben we nog nooit iemand naast ons in de auto zien plaatsnemen met de quote: "Brrr, de gordel is koud vandaag". Nu goed, dat kan je ook zeggen van stuurverwarming natuurlijk. Misschien is deze gordelverwarming een comfortabel snufje dat we niet eens weten nodig te hebben. Nu nog versnellingspookverwarming en we zijn er, Ford.

Laatst gepubliceerd

Reacties (10)

Plaats een reactie
andre123 10:37
afbeelding van andre123

zijn er nu echt geen belangrijker zaken om hun ontwikklingskosten in te steken?

suskewiet 15:38
afbeelding van suskewiet

binnen 10 jaar standaard .... aan een meerprijs van xxx euro uiteraard ...

JL 14:19
afbeelding van JL

Gewoon een patentje om de rest voor te zijn. Kost weinig voor zo'n groot bedrijf. En je weet nooit of het wat wordt, nu alle contactpunten tussen auto en persoon verwarmd en geventileerd worden.

Bestaan er eigenlijk al verwarmde deuropeners?

andre123 17:52
afbeelding van andre123

ik had het niet over de kostprijs van een patentje,maar over ontwikkelingskosten,en over het belang van dergelijke foliekes,net of ze niks beters te doen hebben

Adriaan 18:47
afbeelding van Adriaan

Veel ontwikkelingskosten zal hier niet inzitten, het is zoals JL zegt, gewoon een patent in het portfolio. Tech bedrijven doen dat constant, en dan er verder niets mee doen. Als er dan een andere firma met zoiets afkomt kunnen ze in de rechtbank staan zwaaien met een patent en gelijk eisen dat ze geld moeten krijgen.

andre123 08:20
afbeelding van andre123

mij gaat het er gewoon over om het nutteloze aan de kaak te stellen,iedereen in de autobranche heeft het over 2020 en daarna,de schrik om..........
steek daar verdomme energie en geld in of moet het(zoals in andere posts al aangehaald) van de chinezen komen?
elke euro,elke minuut die verspeeld wordt is er ene teveel in een branche die op haar tenen loopt.

4g63 19:09
afbeelding van 4g63

Paar jaar geleden moeite gedaan om patent op machine te verkrijgen, 25d euro. Geen klein bedrag hier, voor Ford maakt dit wsl weinig uit.

andre123 08:44
afbeelding van andre123

inderdaad voor ford maakt dat weinig uit,we gooien een paar werknemers buiten en t'is terugverdient.

JL 11:33
afbeelding van JL

Jij betaalde ook veel kosten aan een bureau dat het patent voor je onderzoekt en uitschrijft. Ford heeft zo'n mensen gewoon in dienst. Dat scheelt. En die moeten ook 'hun full-time bezigheid' hebben.

Verder zullen ze een deel van de gemaakte kosten wss van belastingen kunnen aftrekken. Uiteindelijk kost het zo'n gigant dus niet zo heel veel. En ze snijden er de pas mee af van ieder die iets in die richting wil doen. Of ze gebruiken zo'n patenten als pasmunt in patentzaken die door anderen tegen Ford worden aangespannen. Zo van: "Ha, jij wil ons vervolgen voor X? Wel, wij kunnen je vervolgen voor Y. Nu gij!"

Yannick 13:33
afbeelding van Yannick

heb daar zelf ook onderzoek naar gedaan en de kosten waren idd enorm. 30.000 euro enkel voor europa voor 2 of 3 jaar...
En kom met je idee voor een product aan in China om het te fabriceren en voor je je eigen product thuis krijgt hebben ze'r al 10 eigen modellen van gemaakt.
nu on topic: gordelverwarming is geen slechte zaak, zeker niet voor de fabrikant: zo'n verwarmingslint kost echt amper een euro per 10 meter in het groot aangekocht en een verwarming van "uw core" heeft meer effect dan verwarming van uw poepenol.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws