Ford en Volkswagen gaan samen baby's maken. Tenminste, op de vlakken waarin het niet opbrengt om apart iets te ontwikkelen.
Het is Ford en Volkswagen menens als het over samenwerken gaat. Beide merken hebben in een memorandum van overeenstemming aangegeven dat ze willen gaan onderzoeken hoe ze kunnen gaan samenwerken op het vlak van elektrische voertuigen, autonome auto's en zelfs mobiliteitsdiensten. Daarover zullen ze later meer nieuws brengen. De elektrische modellen die daaruit ontstaan zullen zich in het segment van de kleine bestelwagens bevinden. De pakjesbedelers en broodbrengers kijken er al naar uit.
pick-up together
Dichterbij is de samenwerking rond bedrijfswagens. Vanaf 2022 komen Volkswagen en Ford met een gemeenschappelijke pick-up op de markt, die de huidige Amarok en Ranger zal vervangen. Die pick-up zal door Ford worden ontwikkeld.
Door het delen van de ontwikkelingskosten, halen beide bedrijven er financieel een voordeel uit. Niet alleen voor bovenstaande pick-up, want de volgende generatie bestelbusjes zou ook samen worden ontwikkeld. Vanaf 2023 komt er dan een bestelwagen op de markt die de opvolger van de huidige Transit en Transporter wordt. Straf nieuws, want deze modellen werden tot nu apart ontwikkeld en gebouwd en beide modellen dragen een hele mooie geschiedenis mee. Voor de geschiedenis doen ze het niet, daar worden geen aandeelhouders mee beloond.
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 6 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 10 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 12 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 12 uur geleden