Met al 600.000 verkochte exemplaren sinds zijn lancering in 2016 is Hyundai meer dan blij met de verkoop van haar ecologische Ioniq. Om de verkoop aan te houden lanceert het merk nu een opgefriste versie van de Hybrid en Plug-in Hybrid die dit najaar op onze markt verschijnen.
Een unicum in autoland, de Hyundai Ioniq. Want het is de enige auto ter wereld die je kan krijgen als hybride, plug-inhybride of als een puur elektrisch model. Die eerste twee krijgen al twee jaar na lancering een opgefriste versie. Met aangepaste styling en nieuwe technologieën. Vooraan tekent vanaf de facelift alvast de laatste generatie van de Cascading grille present. Samen met herwerkte led-koplampen oogt de Ioniq daardoor plots een stuk stoerder. Al dragen de straffer geaccentueerde luchtsleuven naast de grille daar ook toe bij.
Piep je achteraan, dan zie je eveneens een herwerkt lichtsignatuur. Drie nieuwe kleuren (Fluidic Metal, Electric Shadow en Liquid Sand) moeten de facelift nog wat verder onderscheiden van het huidige model.
Geen inch te weinig
Stap je in, dan kan je niet voorbij het - evenwel optionele - 10,25-duim infotainmentscherm kijken. Android Auto, Appel CarPlay en Hyundai Live tekenen uiteraard present. Op z'n Tesla's kan de Ioniq voortaan over the air updates ontvangen. De toekomst is nu, ook in een Hyundai.
Over toekomstmuziek gesproken, Hyundai is er fier op dat ze de Ioniq Hybrid en Plug-in Hybrid uitrusten met GDM. GD-watte? "Green-zone Drive Mode". Een systeem dat automatisch lage emissiezones / groene zones zal herkennen en zonder invloed van de chauffeur meer energie van de elektromotor zal gebruiken. In het geval van de plug-in spring hij gewoon op de elektrische modus.
En de batterij?
Daarnaast pronkt Hyundai met one pedal driving, Autonomous Emergency Braking en Lane Keep Assist. Blijf het stil over; de batterij. Via gelekte info weten we namelijk dat de Ioniq Electric een batterij-upgrade krijgt bij zijn facelift. En hoewel aangenomen wordt dat ook de (plug-in)hybride een update zou krijgen op accuvlak blijft het verrassend stil bij Hyundai. Waardoor er misschien geen update op aandrijfvlak later dit jaar naar de showroom rijdt.
Meer info krijgen we zonder twijfel tijdens het autosalon van Genève in maart. Vanaf het najaar rolt de facelift dan de dealer binnen.
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 1 dag geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden