Gemballa haalt alles uit de kast op deze extreem getunede Porsche 991. Serieuze bodykit met bijhorende vleugel en een hoop kracht. Wat kan er fout gaan?
Dit is hem dan, de Gemballa GTR 8XX Evo-R Biturbo. Ja, zijn naam is al even krankzinnig als de rest van de wagen. We zullen starten met wat er achteraan onder zijn motorkap bevindt. De 3.8-liter zescilinder boxermotor vanuit de 991 Turbo (540 pk) en Turbo S krijgt een krachtkuur tot maar liefst 818 pk en 1.098 Nm koppel. Getallen om het niveau tot hypercar op te trekken. Deze power-update maakt het mogelijk om vanuit stilstand 100 km/u te raken in amper 2.38 seconden en - nog indrukwekkender - 200 km/u in 7.5 seconden. Hij stopt was wanneer jij opgeeft, of als je ballen groot genoeg zijn: bij 370 km/u.
Aan uiterlijke opsmuk ontbreekt het hier ook niet. Al zullen al die kantjes, hoekjes en spoilers wel een doel hebben, denk even aan downforce en koeling. De bredere wielkasten zorgen op hun beurt voor bredere spoorbreedte - vooraan 3 cm, achteraan 5 cm - wat dan weer resulteert in meer grip. Alles is uit carbon opgebouwd om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Voor de geïnteresseerden: ja, er is een rolkooi aanwezig.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden