Volgens Hyundai is de elektrische doorbraak ingezet. Maar liefst 1 op 4 Kona's worden zonder verbrandingsmotor besteld. Aan 250 stuks zitten ze al.
Ook opmerkelijk is dat slechts 3% kiest voor de goedkopere Kona met kleinere batterij(39,2 kwh). 97% kiest dus voor de grote 64 kwh met 449 km theoretische range. De schrik om zonder batterij te vallen zit er dus wel degelijk in. Het omslagpunt ligt blijkbaar rond de drie-, vierhonderd kilometer.
benzine SUVs blijven in opmars
Verder liet Hyundai ons weten dat 1 op 2 bestelde Hyundai's SUV's zijn, dit terwijl 4 van de 14 aangeboden modellen SUV's zijn. 70% van de SUV rijders kiest voor een benzine, vijf jaar geleden was dat nog omgekeerd.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 10 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 13 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden