In het laatste trimester van 2018 noteerde Jaguar Land Rover een verlies van 3,4 miljard pond of bijna 3,9 miljard euro. Gloeps…
Het gaat niet goed met Jaguar Land Rover. In de laatste drie maand van 2018 zag de Britse groep, die in handen is van het Indische Tata Motors, alleen maar rode cijfers in de boekhouding. Een groot deel daarvan komt omdat de groep heeft beslist om voor 3,1 miljard pond aan openstaande schulden (in zijn fabrieken en door vroeger ontwikkelde producten) in één keer af te schrijven. Maar daarnaast verloren de Britten ook nog eens 273 miljoen pond aan zijn dagelijkse werking, onder meer omdat de Chinese markt is vertraagd. Het merk heeft een kapitale fout gemaakt door ook na Dieselgate nog heel zwaar in te blijven inzetten op dieselmotoren.
Omdat de vraag naar dat type krachtbron blijft dalen, zitten de Britten met een pittig probleem. Het is nu alle hens aan dek om het gamma zo snel mogelijk om te turnen naar hybride, plug-in hybride en elektrische technologie, terwijl het merk kosten bespaart door duizenden mensen aan de deur te zetten. Het ambitieuze Leap 4.5-plan uit 2015 lijkt daarmee dode letter te zullen blijven, of de streefdatum zal toch in elk geval wat moeten worden verlegd.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 4 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 19 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden