Op het autosalon van Genève mochten Europese werknemers van Infiniti nog een sprankeltje hoop tonen, de kogel is nu officieel door de kerk; vanaf 2020 trekt het Japanse luxemerk zich terug uit West-Europa. In Oost-Europa blijft het merk evenwel actief.
Een noot die ze maar niet gekraakt kregen, de West-Europese markt. Waardoor ze op het hoofdkwartier van Infiniti hebben besloten om een streep door de markt te trekken. Hoewel enkele werknemers van Infiniti Europe nog goede hoop hadden met een range elektrische modellen zullen we in West-Europa die elektrische auto's nooit te zien krijgen.
In een officieel statement laat Infiniti weten dat het begin 2020 haar operaties in West-Europa zal staken. De klantendienst (lees: dienst na verkoop) blijft wel operationeel. Simpelweg om die tientallen klanten in België nog de kans te geven om op onderhoud te komen. Daarenboven zal Infiniti binnen enkele maanden al de productie van de Q30 en QX30 stoppen in Engeland.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 20 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden