Er is zo weinig onderhoud nodig aan elektrische auto's dat Tesla besloten heeft klanten niet meer jaarlijks naar de dealer te laten komen voor onderhoud. Tweejaarlijks is meer dan genoeg. Daar sta je dan met je diesel bij de dealer...
Tot nog toe adviseerde Tesla haar klanten om jaarlijks een bezoekje te brengen aan de dealer voor een check-up. Daar stapt Tesla nu vanaf, want het ziet het nut niet meer van jaarlijks auto's te onderhouden die eigenlijk geen onderhoud nodig hebben. Het kost onnodig tijd en geld, zowel voor de klanten als voor het bedrijf.
Het rolt daarom volgende lijst uit met aangeraden onderhouden:
• Bandencheck: elke +/- 18.000 km
• Remmen: 2 jaar
• Luchtfilter cabine: 2 jaar
• High-Efficiency Particulate Air (HEPA) Filter: 3 jaar
• Airco: 6 jaar (Model 3), 4 jaar (Model X) 2 jaar (Model S)
Klanten die bij de aankoop van hun Tesla voor het 3 en 4 jaar onderhoudspakket gingen krijgen het bedrag daarvoor teruggestort. Daarnaast nog even een kanttekening; onderhoud staat niet gelijk aan betrouwbaarheid. Dus gaat er iets kaduuk aan je Tesla (wat bij de eerste modellen schering en inslag was), dan zal je alsnog naar de dealer moeten gaan.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 4 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 19 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden