Door nieuwe Europese regels ziet het merk zich verplicht om de capaciteiten van zijn autonome rijfuncties bij ons fors terug te schroeven.
Tesla-eigenaars klagen steen en been: Tesla heeft een nieuwe update voor zijn Model S en X uitgerold die de capaciteiten van het autonome rijsysteem Autopilot danig in de kiem smoort. Plots moeten de bestuurders weer zelf de controle overnemen in situaties waar de auto vroeger zelfstandig kon rijden. De auto’s kunnen geen scherpe bochten meer aan en de elektrische berlines en SUV’s kunnen ook niet langer zelfstandig van rijstrook wisselen op secundaire wegen. Op snelwegen kunnen ze dat wel nog, maar als een maneuver niet binnen de 5 seconden lukt, gooit de auto de handdoek in de ring en moet de bestuurder overnemen.
Europa’s fout
Waarom doet Tesla zijn klanten dat alles aan? Het heeft geen keuze: Europa heeft net een nieuwe wetgeving ingevoerd die de vrijheden voor de invoering van zelfrijdende functies in extreme mate inperkt. Daarmee staat Autopilot nu qua capaciteiten plots terug op het niveau van de autonome rijfuncties van de meest gevorderde Europese constructeurs. En dat terwijl Tesla’s met dezelfde hardware in de Verenigde Staten ondertussen gewoon helemaal alleen over parkings naar hun eigenaar mogen rijden zonder dat er een mens aan het stuur moet zitten.
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 19 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 20 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 1 dag geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden