Wil je volgend jaar deel nemen aan de koningsklasse van Le Mans, dan zal je een raceversie van een hypercar in moeten zetten. Een straatlegale hypercar, trouwens. Waardoor Toyota plots met een 1.000 pk sterke sportwagen op de proppen zal komen. Heerlijk.
De koningsklasse van Le Mans - de LMP1 - is dood. Met dank aan onder andere Porsche, Audi, Nissan en Peugeot die zich terug hebben getrokken uit de raceklasse wegens; te duur. Raceorgaan FIA heeft ondertussen een gepaste oplossing, met de komst van een "Hypercar" klasse. Daarin mag elk automerk deelnemen met een racewagen maar die racewagen moet wel gebaseerd zijn op een straatlegale auto.
Anders gezegd; al die hypercars die momenteel gebruikt worden als investeringsmiddel - McLaren Senna, Aston Martin Valkyrie, Mercedes-AMG One - krijgen plots een raceplek om hun kunnen te tonen. Toyota, de laatste volhouder van de LMP1-klasse, geeft trouwens ook niet op en stuurde ingenieurs prompt aan tot de ontwikkeling van een hypercar. Zodat ze een racewagen kunnen blijven inzetten in de koningsklasse.
En daarom krijgen we binnenkort een 1.000 pk sterke Toyota hypercar in het straatbeeld te zien van de meest mondaine regio's. Heerlijk, toch?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 16 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 23 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden