De Audi Q7 is toe aan een facelift die hem meer op de e-tron laat lijken. Niet alleen esthetisch, want ook onderhuids verandert er wat.
Audi maakt van facelifts gebruik om nieuwe technologieën te introduceren op een lopend model. Zo ook bij de Q7, die tegenwoordig uitgerust wordt met mild hybrid technologie in de vorm van een 48 volt systeem. Volgens Audi daalt het verbruik daarbij tot 0,7 l/100 km. Het systeem recupereert energie bij het lossen van het gaspedaal tussen 55 en 160 km/u. Doet hij dat niet, dan freewheelt hij of rolt hij uit in vrijloop. Het start-stopbereik begint tegenwoordig bij snelheden onder de 22 km/u.
nieuw rooster
Uiterlijk is de Q7 te herkennen aan een nieuw achthoekig singleframe rooster met zes verticale lamellen. Verder werden de luchtinlaten opzij van de bumper een nieuwe look en is ook de lichtsignatuur veranderd. Tegenwoordig krijg je optioneel HD Matrix-LED technologie met Audi laserlicht, alstublieft. Achteraan valt vooral de chroomstrip op tussen de achterlichten, die overigens ook een aangepaste indeling kregen.
Nog optioneel op de vernieuwde Q7 is de elektromechanische actieve rolstabilisatie, die de koetswerkbewegingen beperkt. De vierwielsturing werd geoptimaliseerd zodat de achterwielen van deze kolos tot vijf graden in de tegengestelde richting kunnen draaien, al is ook dat optioneel.
drie schermen
Binnenin zijn er ook heel wat wijzigingen. Zo heb je tegenwoordig drie beeldschermen, net als in de A6. Eentje voor de instrumenten achter het stuurwiel en twee in de middenconsole. Het bovenste scherm kan trouwens wegschuiven in het dashboard als het niet in gebruik is.
De herwerkte Q7 is beschikbaar bij je dealers vanaf half september. In eerste instantie is hij beschikbaar met twee diesels. Later komt daar ook een benzineversie bij maar vooral de plug-in hybride die nog wat later komt is interessant voor de koper, denken wij.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 14 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden