Auto's zullen en moeten stiller worden van Europa. Zonder uitzondering voor sportieve modellen. Waardoor zelfs uitlaatvirtuoos AMG de dans niet ontspringt. Verwacht je de komende jaren dan ook aan auditief gecastreerde sportwagens. Bedankt, Europa.
Niet dat AMG aan de alarmbel trekt maar tegenover Australische media liet Bastian Bogenschutz, de man achter de Mercedes-AMG A 45, wel vallen waarom AMG's nieuwste opvallend stiller is. Met dank aan Europa, aldus Bogenschutz. Want de EU wil dat uitlaten elke 2 jaar een stuk stiller worden. Een lokale beleidsbeslissing met een globaal effect, want voor automerken is het vaak te duur om een EU-uitlaatsysteem en een non-EU-systeem te ontwikkelen. Waardoor iedereen stiller uitlaatgeborrel krijgt.
Het is niet enkel een probleem voor AMG trouwens, want ook andere automerken met sportieve wagens in het gamma kampen met het probleem. Waardoor automerken - net zoals Mercedes - steeds vaker grijpen naar de MP3-oplossing. Anders gezegd; ze brengen het verloren uitlaatgeluid naar het interieur via een digitale recreatie. Een alternatief, dat wel maar heus geen oplossing. Genieten nu het nog kan dus. Want voor je het weet klinkt de nieuwe C 63 AMG niet meer luider dan een leasingdiesel.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 16 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden