Tesla neemt de telefoon niet meer op

tesla_mobile_service

Sinds een maand of twee kunnen Tesla-rijders die aan hun auto willen laten sleutelen de constructeur niet meer telefonisch bereiken. Wie een service-afspraak wenst, kan die enkel nog via een app boeken.

Het tegendraadse Tesla heeft weer een manier gevonden om de dingen anders te doen dan de rest van de auto-industrie. Als je tegenwoordig namelijk belt naar een Tesla-garage – pardon, “Service Center” – dan krijg je een bandje te horen dat je vertelt dat je voor service een afspraak moet maken via een app. In die app kan je in een kalender zien wanneer er een datum beschikbaar is. Er zijn geen telefonisten meer waar je je probleem kan uitleggen, je moet in een paar tekens omschrijven wat er aan de hand is. Tesla maakt er geen geheim van dat deze manier van werken moet leiden tot meer efficiëntie en tot kostenbesparingen. Voor acute problemen (als je met pech langs de weg gestrand bent) is er wel nog een telefoondienst.

Mobile Service

Als je vandaag in de kalender kijkt om een afspraak te boeken, kan je echter meestal pas over 3 tot 4 weken een vrij moment vinden. Daar staat tegenover dat alle binnenkomende aanvragen worden gescreend: wie een dringender probleem heeft, krijgt vaak snel na het online boeken van een afspraak een telefoontje om te zeggen dat Tesla veel vroeger dan gepland een tijdslot heeft voorzien. Ook innovatief: voor eenvoudige ingrepen (waar geen zwaar materieel voor nodig is) moeten klanten niet meer naar het Service Center komen maar wordt een mobiele technieker uitgestuurd die zonder meerprijs het probleem thuis of op het werk komt bekijken. Het klinkt allemaal heel mooi, maar we vragen ons toch af hoeveel klanten ermee kunnen leven dat het niet meer mogelijk is om een menselijke operator te bellen…

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
andre123 20:02
afbeelding van andre123

destijds,toen tesla zijn eerste foto's toonde was ik enthousiast.
beetje bij beetje hebben ze ervoor gezorgd dat het verdween.
zulke beslissingen gaan het NIET verbeteren

Davinzee 21:09
afbeelding van Davinzee

Wat men niet vertelt, is dat men je netjes opbelt om de wensen door te nemen. Ik wordt zelfs veel vriendelijker en beter ontvangen dan bij eender ander vorig merk. De ontvangstruimte is premium klasse.

Erik Michiels 11:49
afbeelding van Erik Michiels

Ik hang nu al 48 minuten aan de lijn maar sta nog steeds in de wachtrij. Dat is eerder de regel dan de uitzondering. Daarvoor alleen al zal ik geen Tesla meer kopen. Rotservice.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws