Geen 10 procent, maar 25 procent. Dat is het aandeel van de e-208 in de voorlopige verkoop van de nieuwe 208, zegt Peugeot-CEO Jean-Philippe Imparato.
Dat is dubbel goed nieuws voor Peugeot: zodra de e-208 10 procent van de verkoop van de nieuwe 208 uitmaakt, is hij winstgevend voor de Fransen. Tegelijk helpt een groter aandeel elektrische auto’s in de race naar de CO2-deadline van 2020.
Volgens Imparato is het te vroeg om met zekerheid te zeggen of de vraag effectief groter is dan verwacht, of het gaat om een vertekend beeld door het groter aandeel early adopters. Als de grote vraag blijft aanhouden, zal Peugeot wellicht zijn productiecapaciteit moeten herzien. Op dit moment is daar maar maximum 20 procent van voorzien voor de e-208.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 10 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden