Voor 1 april is het nog veel te vroeg. Of te laat, hoe je het wil bezien. De N Performance-afdeling van Hyundai heeft dus wel degelijk een driftende H-1 ontwikkeld. De natte droom van elk kroostrijk gezin?
We nemen jullie echt niet in de maling en dit is ook geen render. De Hyundai iMax N Drift Bus bestaat echt als “one-off” en is enkel bedoeld voor het circuit. Hij is het leven gestart als een ordinaire H-1, waarna Hyundai er een twinturbo 3.5-liter V6 benzinemotor in verstopt heeft. Deze krachtbron voorziet 402 paarden en 555 Nm koppel, die integraal naar de achterste wielen worden verzonden. Het recept start dus al goed.
Nadien heeft de N Performance-afdeling een andere uitlaat geïnstalleerd. Gevolgd door een aerodynamische bodykit, wat extra stopkracht in de vorm van N-remmerij, elektrisch regelbare dempers, differentieel en 19-duims velgen recht vanonder een Hyundai i30 N.
Binnenin is er plek voor 8. Terwijl de eerste rij enkel kan genieten van in “N gewikkelde” snufjes zoals het stuur en stoelen, moeten de andere rijen tevreden zijn met afwerking in leder en suède. Tof weetje: 50:50-gewichtsverdeling wordt verkregen wanneer de 8 stoelen bezet zijn.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 14 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden