Tegen 2020 zal Renault een Kangoo en Master aanbieden die gebruik maken van waterstof. Dit als eerste in de bestelwagenwereld.
Een elektrische bestelwagen is mooi en ondertussen toont zowat elke autofabrikant een toekomstige mogelijkheid. Renault daarentegen staat toch net een stapje verder op de groene trap. Renault kan dankzij de samenwerking –die ze vijf jaar geleden zijn aangegaan- met Symbio de emissievrije aandrijving aanbieden in hun Kangoo en Master. Of toch alleszins in hun toekomstige modellen.
De naam die Renault zal gebruiken is Z.E. Hydrogen en zal in de Master een actieradius van 350 kilometer hebben, terwijl de Kangoo Z.E. Hydrogen het 20 kilometer verder schopt. Naast de extra “af te leggen” afstand tegenover de “normale” Z.E.-modellen, is de tanktijd een groot voordeel. Een waterstoftank is net zoals een tank bij een verbrandingsmotor op amper 5 minuten vol. Als je een tankstation vindt wellis waar. Het algemeen gewicht stijgt wel door de waterstofinstallatie. Bij de Kangoo moet je op 110 kg extra rekenen, terwijl de Master 200 kg verzwaard.
Eind dit jaar mogen we de Renault Kangoo Z.E. Hydrogen verwachten, terwijl we op de Master Z.E. Hydrogen tot volgend jaar moeten wachten.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 7 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 10 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden