Drukke dagen voor Mercedes-AMG: na de GLE 63 (S) lanceren de Duitsers nu ook de GLS 63. Ook hij krijgt een milde hybride aandrijving.
Geen ‘S’ op de kofferklep van deze tank: de GLS is Mercedes’ grootste SUV, dus de AMG-versie is meteen de krachtigste. Net als in de GLE wordt de 4.0 V8 biturbo van stal gehaald, maar hier is hij automatisch goed voor 612 pk en 850 Nm.
De Mercedes-AMG GLS 63 gebruikt eveneens het EQ Boost-systeem, waardoor hij dus voorzien is van een elektromotor die als alternator/starter dient en die een 48-voltcircuit aandrijft. Die zorgt tijdelijk voor 22 pk en 250 Nm extra vermogen. Prestaties? 0-100 km/u in 4,2 seconden en een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Of 280 km/u, als je voor het AMG Drivers Package kiest.
Ook hier onderscheidt de AMG-versie zich van de meer burgerlijke GLS-modellen door het AMG-radiatorrooster met verticale lamellen, gewijzigde bumpers, opgeklopte wielkasten en een stevige sportuitlaat. Ook in het interieur beklemtonen de nodige AMG-accenten het verschil.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 16 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden