De Koreaanse constructeur Hyundai heeft zijn plannen voor de nabije toekomst bekend gemaakt. Tegen 2025 wil het meer dan 46 miljard euro investeren om smart mobility solutions te gaan aanbieden.
Wat Hyundai onder die smart mobility solutions verstaat, blijkt heel ruim te zijn. De Koreanen willen een heel platform van diensten en producten aanbieden voor het vervoer van goederen en mensen in en rond de steden. Dat gaat verder dan auto's en laad- en deeldiensten: tot robots, vervoer voor de last mile delivery van pakjes, en zelfs een “persoonlijk voertuig voor in de lucht”.
Ook voor auto’s zelf ziet Hyundai het ambitieus. Het merk wil jaarlijks wereldwijd 670.000 elektrische auto’s verkopen, waarvan 560.000 battery electric vehicles en 110.000 auto’s op waterstof. Tegen 2025 moeten de Koreanen tot de drie grootste producenten van elektrische auto’s en auto’s op waterstof behoren.
Voor de volledige investering wordt een budget van meer dan 46 miljard euro vrijgemaakt. Tegen 2025 wil Hyundai wereldwijd een marktaandeel van 5 procent behalen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden