Jaguar geeft zijn elektrische I-Pace een software-update. Die levert de SUV in de praktijk meer rijbereik op.
Ervaring die Jaguar opdeed met de I-Pace eTrophy leerden de Britten hoe ze de energie van het 90 kWh sterke batterijpakket beter kunnen aanwenden. Het theoretische WLTP-rijbereik van 470 kilometer blijft behouden, maar in de praktijk moet er tot 8 procent meer rijbereik mogelijk zijn.
Jaguar maakte onder meer de Eco-rijmodus efficiënter, greep in het temperatuurmanagement in zodat de lamellen in het radiatorrooster sneller sluiten en de aerodynamica dus optimaler wordt, en laat de batterij op een lagere netspanning werken. Daarnaast werd ook de energierecuperatie via de remmen bijgesteld.
Gratis update
De update voor de I-Pace wordt aangeboden als een gratis software-update die de Jaguar-dealer uitvoert.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden