Ford plant hybride versies van zijn monovolumes S-Max en Galaxy. Net als bij de Mondeo worden dat niet-oplaadbare hybrides. Beide modellen komen volgend jaar op de markt.
Ford schakelt zijn elektrificatiedoelstelling een versnelling hoger. Vanaf volgend jaar krijgen de S-Max en Galaxy een hybride variant. Net als bij de Mondeo nemen die de plaats in van de gewone benzineversies, en blijven de dieselversies in de catalogus.
De S-Max Hybrid en Galaxy Hybrid komen begin 2021 op de markt met een 2.5-viercilinder die volgens de atkinsoncyclus werkt. De combinatie met elektromotor en lithium-ionbatterij is goed voor 200 pk en 210 Nm, en moet een CO2-uitstoot halen van 140 g/km.
De hybride modellen maken deel uit van een investering van 42 miljoen euro in de Ford-fabriek van Valencia. Daar zal Ford de lithium-ionbatterijen maken die ook gebruikt worden in de hybrideversies van de Kuga, naast deze S-Max Hybrid en Galaxy Hybrid.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 8 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 14 uur geleden