De Japanse constructeur, altijd een buitenbeentje in de autosector, heeft zijn visie op elektrificatie uit de doeken gedaan. Het merk wil daarbij zijn kernwaarden duidelijk niet verloochenen.
Hoewel Subaru wereldwijd een autogigant is, wordt het op de Europese markt als een kleine speler beschouwd. Daarom krijgt het iets meer krediet om de strenge Europese uitstootnormen te behalen. Met op dit moment alleen de milde hybride e-Boxer, enkele SUV’s en weinig zuinige boxermotoren zitten de Japanners ook niet bepaald op koers.
Maar tegen 2035 moet die achterstand omgebogen zijn in een voorsprong, zo laat Subaru nu weten. Over tien jaar moet minstens 40 procent van de wereldwijde verkoop bestaan uit volledig elektrische of hybride modellen. Nog eens vijf jaar later moeten alle modellen wereldwijd geëlektrificeerd, en dus minstens hybride zijn.
Subaru wil wel blijven vasthouden aan de middelgrote vierwielaangedreven auto’s die het vandaag bouwt. Voor de hybride en elektrische aandrijflijnen wordt er vooral gekeken naar partner Toyota.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 6 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 21 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden