BMW toonde ze voor het eerst op het afgelopen Autosalon, maar ze krijgen nu ook een prijskaartje: de BMW X1 xDrive25e en X2 xDrive25e.
De BMW X1 en X2 zijn onderhuids aan elkaar verwant: ze delen hetzelfde voorwielaangedreven UKL-platform dat ook de nieuwe 1-Reeks gebruikt, en ook stalgenoot Mini. Geen wonder dus dat de aandrijflijn van de X1 xDrive25e en de X2 xDrive25e krek dezelfde is: een 1.5 driecilinder turbobenzine van 125 pk, gekoppeld aan een elektromotor van 95 pk (70 kW). Het gecombineerde vermogen? 220 pk en 385 Nm.
Het elektrische vermogen wordt geleverd door een lithium-ionbatterij met capaciteit van 9,7 kWh. In de X1 levert dat volgens de NEDC-cyclus een elektrisch rijbereik op van 54 tot 57 kilometer (afhankelijk van de uitvoering). Het gemiddelde verbruik bedraagt op papier 1,9 tot 2,1 l/100 km, de CO2-uitstoot 43 tot 48 g/km. In de X2 spreekt BMW over 55 tot 57 kilometer, een gemiddeld verbruik van eveneens 1,9 tot 2,1 l/100 km en een CO2-uitstoot van 43 tot 47 g/km, opnieuw afhankelijk van de uitvoering.
Gulden middenweg
Het prijskaartje? 46.150 euro voor de X1 xDrive25e, en 1.000 euro extra voor de X2 xDrive 25e, 47.150 euro om precies te zijn. Daarmee plaatst de xDrive25e zich tussen de benzineversie 25i en dieselversie 25d.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 8 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 8 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden