Twee plaagplaatjes op een week tijd en nu de officiële foto’s: de Kia Sorento heeft maar weinig geduld om zich aan de wereld te laten zien. Voor alle technische details is het nog wachten tot Genève, maar dit is alvast het eindresultaat.
Van vloeiende vormen naar rechte lijnen: de Sorento gooit het zoals verwacht over een iets andere boeg. Vooraan laat hij het “Tiger Nose”-radiatorrooster overvloeien in de koplampen, in profiel werden de overhangen korter en de wielbasis langer. Goed nieuws voor het interieur dus, waar de Koreanen nog steeds zeven zitplaatsen voorzien. Nog in profiel zien we de ‘haaienvin’ die we ook kennen van de Kia Proceed, terwijl achteraan de presence verzekerd wordt door de lichtblokken met verticaal ontwerp.
Binnenin zien we zoals verwacht een dashboard dat gedomineerd wordt door schermen. Het infotainmentsysteem is 10,25 duim groot, het digitale instrumentenpaneel 12,3 duim groot. De keuzehendel voor de automaat werd vervangen door een draaiknop. Het grote debuut is dus voor Genève, de marktlancering wellicht voor de tweede helft van dit jaar.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 7 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 13 uur geleden