Hyundai heeft zijn grootste SUV in het nieuw gestoken. Dat is snel, maar heeft een eenvoudige reden: elektrificatie. De nieuwe Santa Fe, die dit najaar op de markt komt, verschijnt immers ook als hybride en plug-inhybride.
De Santa Fe blaast dit jaar twintig kaarsjes uit. De grootste SUV in het Zuid-Koreaanse gamma introduceerde twee jaar geleden nog maar zijn vierde generatie, maar die mag al op vervroegd pensioen. De reden is een van de hete hangijzers in de auto-industrie: elektrificatie. Generatie vijf van de Santa Fe krijgt immers een geüpdatet platform, dat hybride en elektrische aandrijflijnen toelaat.
Details over die aandrijflijnen geeft Hyundai nog niet prijs, maar de Koreanen vertellen wel al dat het om een hybride en plug-inhybride aandrijving gaat. Spieken we even naar zijn neef, de Kia Sorento, dan komt daar ongetwijfeld nog een 2,2 liter grote dieselmotor bij. Het nieuwe platform zorgt daarnaast voor een betere luchtgeleiding, een lager zwaartepunt, aangescherpte veiligheid en betere NVH-waarden.
Visueel springt vooral de gewijzigde voorkant in het oog, met een op zijn zachtst gezegd imposant radiatorrooster. In profiel leunt deze vijfde generatie Santa Fe nog aan bij het uittredende model, terwijl het lijnenspel achteraan eveneens op de tekentafel belandde. In het interieur werd de hele handel opgewaardeerd, met nieuwe, zachte materialen, een volledig nieuw ontwerp voor het dashboard en een draaiknop voor de terreinmodi.
Dit najaar komt de nieuwe Hyundai Santa Fe op de markt. Meer details en prijzen volgen ongetwijfeld tegen dan.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden