We zijn er nog niet, maar in mei is de autoverkoop toch stilaan terug in gang geschoten. Met 34.752 verkochte auto's komen we in mei 32 procent tekort ten opzicht van 2019. Opmerkelijk: de motomarkt is er maar 6 procent op achteruitgegaan. Het goede weer moet daar voor iets tussen zitten.
Dat weinig automerken in feeststemming zijn, moge duidelijk zijn. Toch zijn er, ondanks de crisis, stijgers onder de merken. Toyota steeg met 6 procent, Mini met 23 procent (met dank aan de elektrische Mini Cooper SE), DS met 30 procent en SsangYong zelfs met 64 procent.
Met uitzondering van Toyota zijn dat uiteraard (nog) geen volumemerken. Die deden het heel wat slechter. Van de top 10 daalde Opel het hardst, met net geen 50 procent. VW, Renault en Audi deden het iets beter met een daling van 40 procent, Mercedes daalde met 35 procent, BMW en Volvo met 19 procent en Peugeot met amper 14 procent. Toyota was dus de enige stijger in de top 10.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden