Toyota heeft zijn pick-up onder het mes gestuurd. De Hilux krijgt niet alleen vernieuwd smoelwerk, maar ook een nieuwe dieselmotor, opgefrist interieur en verbeterd rijgedrag. Met “Invincible” krijgt hij er een nieuwe topversie bij.
De Toyota Hilux heeft een onverwoestbare reputatie. Daar zijn ze zich in Japan terdege van bewust, waardoor ze de nieuwe topversie van hun gefacelifte pick-up de naam “Invincible” hebben meegekregen. Die onderscheidt zich visueel vooral door een eigen radiatorrooster en voorbumper, beschermplaten en wielkastverbreders, en door eigen accenten in het interieur.
Net als de andere Hilux-versies krijgt hij dus ook een nieuwe bumper en nieuw radiatorrooster, geflankeerd door aangepaste koplampen. Uiteraard zijn er ook nieuwe velgdesigns en koetswerkkleuren. In het interieur zien we een aangepast instrumentenpaneel en een vernieuwd infotainmentsysteem. Toyota beklemtoont dat het klassieke druk- en draaiknoppen heeft, en zo zien we het uiteraard graag. Apple CarPlay en Android Auto zijn uiteraard ook van de partij.
Onder de motorkap verschijnt een nieuwe dieselmotor: die is 2,8 liter groot, 204 pk en 500 Nm sterk, en gekoppeld aan een zestrapsautomaat. Hij sprint in 10 seconden rond naar 100 km/u en legt NEDC-cijfers voor van 7,8 l/100 km en 204 g/km aan CO2. De 2,4 liter grote dieselmotor blijft gewoon in het gamma.
De Hilux is nog steeds een klassieke pick-up met body-on-frameconstructie met bladveren. Die werden wel verbeterd, net als de schokdempers. Ook de stuurbekrachtiging werd aangepast. Daarnaast krijgen de achterwielaangedreven Hilux-modellen een elektronische sperfunctie, werd het stationaire toerental verlaagd naar 680 tpm, en het gaspedaal aangepast, net als de stabiliteitscontrole en stuurhoekmonitor.
De vernieuwde Toyota Hilux verschijnt in oktober op onze markt.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 17 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 19 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 23 uur geleden