Na een carrière van bijna vier jaar is de Audi Q5 toe aan een facelift. Naast klassiekers als een opgefriste buiten- en binnenkant introduceert die ook nieuwe technologie en connectiviteit.
De vernieuwde Audi Q5 is bijna 2 centimeter langer dan het pre-faceliftmodel. Dat komt op conto van de bumpers, die zowel vooraan als achteraan een nieuw ontwerp kregen. Het radiatorrooster krijgt iets andere dimensies, en we noteren nog nieuwe led-dagrijverlichting vooraan en de introductie van oled-achterlichten achteraan. Daarbij kun je kiezen uit drie animaties.
In het interieur introduceert Ingolstadt de nieuwe generatie van zijn infotainmentsysteem. Dat laat zich voortaan bedienen door een touchscreen, dus de handige draaiknop op de middenconsole verdwijnt. Het scherm is steeds 10,1 duim groot, bevat digitale radio en kan worden uitgebreid met Amazon Alexa voor stembediening, car-to-X-communicatie enzovoort. Via je smartphone of via Audi’s onlineportaal kun je trouwens ook na je aankoop opties uitproberen of toevoegen.
De gefacelifte Audi Q5 debuteert bij ons als 40 TDI, een 204 pk en 400 Nm sterke tweeliter viercilinder diesel. Die weegt iets minder dan zijn voorganger maar moet door zijn milde hybride aandrijving met 12-voltcircuit zo’n 0,3 l/100 km besparen. De 40 TDI krijgt na zijn lancering nog enkele andere vermogensvarianten en wordt nog geflankeerd door een V6-diesel. Aan benzinekant verwacht Audi nog twee tweeliter viercilinder-TFSI-blokken. Ook de plug-inhybride TFSI e komt er weer in twee vermogensversies.
In de herfst van dit jaar verschijnt deze vernieuwde Q5 op de markt. De 40 TDI S Tronic Quattro krijgt een prijskaartje mee van 51.800 euro. Snelle beslissers kunnen nu al kiezen voor een met S Line-pakket getooide Edition One.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 9 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden