Naast een dieselmotor voegt Audi nu ook een benzinevariant toe aan de SQ7 en SQ8. Zij krijgen uiteraard een variant van de 4.0 V8 TFSI onder de kap gelepeld.
Tot voor kort bood Audi alleen maar een dieselmotor aan in zijn SQ7 en SQ8. Die hebben een 4.0 V8 TDI onder de kap, die met 435 pk en 900 Nm niet om vermogen verlegen zitten. Het past in de Audi-strategie om meer S-modellen over te laten stappen op een zelfontbrander en op die manier zijn CO2-uitstoot in Europa naar beneden te krijgen.
Toch blijkt er nog steeds veel vraag naar benzineversies zo blijkt. Vanaf de herfst kun je de SQ7 en SQ8 dan ook als benzine bestellen. Beide exemplaren krijgen een 4.0 V8 TFSI van 507 pk en 770 Nm. Daardoor sprinten beide kolossen naar 100 km/u in 4,1 seconden en gaan ze door tot een begrensde topsnelheid van 250 km/u.
Het vermogen gaat via een achttrapsautomaat naar de vier wielen. Standaard monteert Audi adaptieve luchtvering en meesturende achterwielen. Actieve antirolstangen en een sperdifferentieel zijn optioneel. De omschakeling naar benzine jaagt het verbruik en de uitstoot natuurlijk de hoogte in: Audi geeft 12 l/100 km en 276 g/km op voor de SQ7, en een grammetje minder voor de SQ8. Beide modellen zijn vanaf de herfst te bestellen.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 14 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden