De nieuwe Hyundai i30 staat net bij de dealer en dan is het tijd om wat aandacht te trekken met een bijgewerkte N-variant. De gefacelifte i30 N maakt nu ook zijn debuut.
Met een herwerkte neus en aangepaste LED-lichtsignatuur kijkt de i30 N de wereld tegemoet. Die looks zijn niet anders dan die van de eerder gepresenteerde versies, met aangepaste bumpers en nieuwe lichtunits achteraan. Ook de uitlaten werden groter gemaakt en er werden nieuwe designs verzonnen voor de optionele 19 inch wielen op de N-variant.
automatisch rijden
Nu de facelift haar intrede maakt op de i30 N vindt Hyundai het tijd om ook een automaat onder de wagen te gooien. Althans voor de Performance-versie, de gewone i30 N is nog steeds enkel met manuele bak te krijgen. De N DCT krijgt drie mogelijke standen: N Grip Shift, N Power Shift en N Track Sense. Bij de eerste heb je twintig seconden een overboost aan vermogen, de tweede laat de automaat sneller opschakelen en de derde is ingesteld op het nerveuzere trackgebruik.
De motor onder de kap is nog altijd de 250 pk en 353 Nm sterke viercilinder. Met Performance Package krijg je tegenwoordig 280 pk en 392 Nm, dat is 5 pk en 39 Nm meer dan voorheen. Dat koppel is ook bij lagere toerentallen dan voorheen beschikbaar. Beide versies krijgen 250 km/u als maximale snelheid opgeprikt. De Performance rij je in 5,9 seconden van 0 naar 100, dat is twee tienden sneller dan voorheen.
Binnenin vinden geen grote wijzigingen plaats. De grootste verandering is dan ook op de optielijst te vinden, waar je voortaan voor N Light Seats kan kiezen; kuipstoelen die met leder en Alcantara zijn bekleed en elk 2,2 kilogram minder wegen dan de standaard exemplaren. Verder vind je meer Performance Blue accenten op gordels en andere delen in het interieur. De i30 N profiteert ook van een veiligheidsupgrade. Zo is er het Lane Following Assist, Blind Spot Collision Warning en ook het nieuwe Forward Collision-Avoidance Assist met voetgangersdetectie.
Je kan de nieuwe i30 N vanaf dit najaar al terugvinden bij je Hyundai-verdeler.
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 8 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 12 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 13 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 14 uur geleden